Thursday, April 14, 2011

Penempatan semula

Aku tidak pasti samada 'penempatan semula' merupakan istilah yang sesuai. Yang pastinya, aku akan bertukar lokasi bekerja.

Aku yakin, bagi mereka yang bekerja dengan sebuah syarikat swasta, ini adalah perkara biasa. Kita akan diarahkan untuk berpindah lokasi kerja seperti yang diperlukan oleh syarikat.

Secara peribadi, aku tiada masalah dengan keadaan ini. Walaupun ia melibatkan kejutan dalam jadual harian aku, tetapi akau rasa ianya sesuatu yang perlu unutk memastikan kesinambungan keluargaku, unutk memastikan anak-anakku yang sedang membesar akan masih boleh terus mendapat hak-hak yang sepatutnya mereka perolehi sebagai persediaan untuk menghadapi masa depan mereka kelak.

Pada diriku sendiri, aku juga merasakan ianya sesuatu yang perlu. Sudah terlalu lama aku melakukan kerja-kerja yang sama hinggakan hala tuju kerierku telah menjadi lapuk dan kusam. Aku berharap dengan peralihan atau pertukaran lokasi kerja ini akan mendedahkan aku dengan pengalaman-pengalaman baru yang boleh membantu keupayaan aku terus berjuang menjalani hidup yang penuh pancaroba ini.

No comments: